my cute Bl0g !

ASSALAMMUALAIKUM !! ^_^
Sem0ga hidup kita sentiasa di rahmati ALLAH S.W.T
amin...

Thursday, August 4, 2011

Lawatan ke Melaka dengan Family

Assalammualaikum..

Aku nak bagitahu you all ni yang aku pergi jalan-jalan dekat Melaka, (ada yang kesah ke? lantaklah). Actually aku kebetulan saja pergi Melaka ni, sebab nak tolong katering papa aku untuk Hari Pahlawan dekat Melaka. So at the same time aku menyelam sambil tangkap ikan la, maksudnya 3 in 1 la (kalau korang tak faham lagi tak tau la aku). So setelah berpenat lelah dan bertungkus lumus menyiapkan semua accessories pinggan dengan cawan dan yang seangkatan dengannya aku dengan mama aku serta adik-adik aku p0n cepat2 ch0w dari dewan tu t0k SHooping! Papa aku hanya mampu untuk mengelengkan kepalanya sahaja. S0rry papa. =')

Ala bukan shopping apa pun, saja je nak lepak2. Pergi lepak pun dekat Jusco Melaka je, sambil tu belila barang2 apa yang patut, yang tak patut pun beli jugak, saja nak menghabiskan duit yang aku dapat time beri talk hari tu.

Tengah nak memilih mana satu patut aku beli, nak buat kek. Padahal dua2 bekas tu sama je, aku je yang mengada nak pilih2 ni. =')

So, lepas beli2 barang dengan kata lain SHopping!, biasalah bila dah banyak bergerak, otot-otot kita pon banyak bergerak dan memerlukan tenaga, jadi bila dah kehabisan tenaga, perut jadi lapar, so bila dah lapar, apa lagi makanlah! (kan senang dari tadi aku cakap perut dah lapar makan je, ni saja je nak membebel lebih) ='). Korang nampak tak apa yang aku makan tu, haha, jangan jeles ok ^_^- sebelum puasa ok.

Malam tu tetiba papa aku kata dia dah tempah seat untuk makan di hotel yang kami duduk tu. Kiranya macam makanan yang nak di introducekan untuk berbuka puasa nanti, so hari tu ada half price sebelum puasa. Apa lagi, kami adik beradik meloncat dan kami pun tak tahu kenapa kami meloncat, makan je pun..huh =')

So nila muka2 gembira papa dengan mama aku bila makanan dah depan mata. Harga sebenar untuk berbuka puasa dekat Princess Beach Resort ni dalam RM58 seorang, time ni kami dapat harga RM30 seorang, makanan yang diorang ni masak memang kaw2 la wa cakap sama lu. Memang berbaloi la kalau diorang setkan harga macam tu pada customer. Aku dengan adik2 aku yang lain pun makanla dengan jayanya.

S0 akhir kata, nila dia 3 in 1 bila aku berjalan ke Melaka. haha =') . Sementara aku belum dapat kerja kan, so tak salah pun nak berjalan2 dengan family. Bila dah kerja nanti, belum tentu dapat macam ni lagi. So, aku kenalah gunakan masa yang ada ni. Last dari aku Selamat Berpuasa dan Selamat Beramal ! ^_^


P/S - pesanan untuk korang, puasa jangan tak puasa, nanti aku tonyoh2 hidung korang dengan pisau meja yang tak berapa nak tajam ni. Takut tak takut tak? tak payah nak takut, takut kepada ALLAH S.W.T tu kalau korang tak puasa. Peace.

No comments:

Post a Comment