my cute Bl0g !

ASSALAMMUALAIKUM !! ^_^
Sem0ga hidup kita sentiasa di rahmati ALLAH S.W.T
amin...

Sunday, February 26, 2012

Harta Aku paling berharga..

Assalammualaikum ! ^_^

Bulan yang sangat panas, adalah bulan Februari nih! Adehh, aku dah berpeluh sejak dari pagi tadi lepas s0lat subuh, makk aihh, macam matahari dah semakin dekat dengan bumi. Lepas subuh dengan bermalas-malasan aku ter0s pergi mandi, dan g0s0k gigi dan buatlah apa2 yang patut yang seangkatan dengan nya. Aku malas nak cerita, nanti macam2 k0rang fikir. Eh! tetiba, hahaha ;D

Lepas mandi dan masih dengan bermalas-malasan, cik mama dengan senyum sipu buat isyarat 'thumbs up' dekat aku, yang semestinya aku sudah mengerti apakah di sebalik isyarat itu (ayat n0vel lakk -_- ) . Aku pun kembali dengan senyum kambing (aku p0n tak pernah nampak kambing senyum, ke aku dah lupa? dah berapa tahun aku tak teng0k kambing hidup? errr)

0k, sambung cerita..

Dengan senyum2 mesra (lebih senang k0rang nak faham) , aku dengan jari telunjuk bertemu dengan jari telunjuk yang lain, dengan muka yang mengada2 aku menjawab 'hari ni kite sarapan dekat luar eh mama eh?' cik mama setuju!

Balik dari sarapan (cerita balik dari sarapan ter0s, kalau tak memang 3 hari k0rang tak habis nak baca p0st aku kali nih..heeee )

sambung cerita balik, (banyak lak cel0teh aku kali nih -_-' heee

Lepas sarapan aku ter0s menunaikan tugas sebagai se0rang suri rumah part time di rumah sendiri, habuk2 habis aku sedut dengan vakum enjin berkuasa tinggi, sawang2 habis aku musnahkan, dan kelihatan beberapa ek0r spiderman bertempiaran lari menyelamatkan diri, dalam hati encik spider, senget t0l manusia nih, habih ghumah den! lutut kang! , aku semakin menajamkan mata pada encik spider, dia tak tahan k0t dengan panahan mata aku yang silau nih, aku teng0k tak cukup kaki dia lari pastuh..hahahaha (bangga)

Semakin lama aku semakin bersemangat mengemas rumah, nak di pendekkan cerita, aku terjumpa khazanah himalaya aku dekat bawah kali yang dah berhabuk tersimpan el0k dalam k0tak yang dah tak nampak tulisan nya. heee, aku buka je k0tak tu, ad0iiii! matakuuu, mataku mengecil dek kilauan emas, perak dan gangsa yang ada dalam k0tak tuh!

Ni arr dia harta emas, perak dan gangsa aku! heeee

Haaaa! tu laaa dia, bukan main terang lagi, naik lagi p0wer rabun mata aku nih! cihss! Berbalik pada cerita harta2 aku nih, harta ni dah berkurun lamanya. Sejak dari aku sek0lah rendah sampai sek0lah menengah. Ad0ii, bila aku teng0k je pingat ni satu persatu, nak dapat kan satu pingat nih, aku kena sepak terajang 0rang bagai, kena hentam habis-habisan, wa kan Taekw0nd0 dulu ann, haa! ni lah hasil wa macam lelaki dulu dan yang paling penting wa kateg0ri Heavy weight tu beb! hihi






Yeahh! aku siap f0kuskan gambar tuh untuk k0rang, hahaha! Tak adanya nak s0r0k2 dengan k0rang, hehe. Sedang aku leka membelek2 pingat kesayangan, tiba2 ada satu lembaga muncul di belakang aku. Dengan pantas aku menoleh, laaa.. cik mama rupanya yang dah tersengih dan tersipu2. hihi ;P. tetiba, cik mama j0in sekaki sekali duduk sebelah aku dan membelek2 pingat aku. Lama jugak kami bersembang kencang, gelak ketawa riang, dan tiba2 cik mama mengalirkan air matanya...

Aku bertanya pada cik mama, cik mama berkata, dia teringatkan masa aku kecil2 dulu, tak pernah dapat apa yang aku nak, aku yang paling banyak kena sebat daripada adik2 aku. Lantas aku peluk cik mama erat2 sambil cakap, 

' kalau mama tak sebat kak lin dulu, kak lin tak jadi nurse tau, kak lin tak kan tahu apa itu erti berdikari dan yang paling penting..erti tanggungjawab sebagai se0rang anak, dan kakak' sambil menangis aku bagitahu cik mama.

Hari tu aku sedar s0mething, yang paling berharga dari pingat2 kebesaran aku nih. Mama aku yang paling3 berharga. Tanpa mama, siapalah aku. Pelukkan semakin di eratkan, sambil2 aku mengesat air mata mama, sambil tu aku buat mata juling aku, ter0s cik mama ketawa dan pukul manja kat aku..hihi ;P
Aku sayangkan mama..mama harta paling berharga. Pesan aku pada k0rang2 semua, selagi parents kita masih hidup hargailah mereka, lakukan yang terbaik untuk mereka. D0akan kesejahteraan mereka dunia akhirat, d0akan supaya mereka meniti hari2 tua dengan penuh indah dan bermakna sebelum mereka pergi. 
I LOVE U MAMA!! 

Orite! Sampai kat sini jela post aku yang k0rang sanggup bersengkang mata untuk membacanya! hihi.. tq beb! wa respect sama lu orang! heee.. k0rang memang c0mel2 sebab baca p0st2 aku gakk..heeee ;p
bye2! 



No comments:

Post a Comment