my cute Bl0g !

ASSALAMMUALAIKUM !! ^_^
Sem0ga hidup kita sentiasa di rahmati ALLAH S.W.T
amin...

Saturday, October 27, 2012

Universal Studio Singapore Part 1

Assalammualaikum...


Yeahh! Alhamdulillah..akhirnya sampai jugak aku di negara jiran kita Singapura. Tapi aku bukan nya menjelajah ke seluruh negara tu, aim just nak bersuka ria dekat Universal Studio (USS) je. Korang tanya USS ni bezz ke x? Aku xtahu macam mana nak explain, tapi USS ni bagi aku memang gempak gilerr, kire rugi jugaklah siapa yang pergi Singapore ni tapi xpergi USS. Kira macam korang beli aiskrim tapi makan cone dia je aiskrim tu korang campak kan. Rugi kan?kan? 

USS ni sesuai bagi korang yang xde masa nak pergi melancong ke seluruh negara. USS ni semua dah ada. Pilih je arr korang nak pergi negara mana pun, negara yang korang tak terpikir nak pergi pon ada. So, USS ni menepati citarasa pada sesiapa yang suka kan keriangan tanpa batasan. Hamek arr korang seberapa banyak gambar yang korang nak sampai kamera rosak pon xapa. Aku xnak cakap banyak. Sekarang aku bawak korang masuk ke dunia USS. (p/s - gambar2 dibawah xikot sequences ok)


Ni lah dia globe lambang USS nih. Siap dengan effect asap bagai, konon bagi lagi meremang arr bila menengok statue nih. Aku advice korang datang sini on weekdays, see gambar di atas, xramai orang pun. Jadi dekat sini je kitorang dah amek masa 1 jam untuk bergambar. Bayangkanlah berapa banyak dah gambar ktorang tgkap. Senang sebab xramai orang.


Transformer The Ride. One Word only I can say. AWESOME! Sumpah! Masuk je Entrace USS tu, kitorang terus terjah ke sini. Effect 3D dia, macam korang rasa korang yang lawan dengan Megatron tu. Aku xtahu macam mana nak bagitahu korang just memang awesome. Korang kena rasainya sendiri. 


Kena arr pakai cemin mata 3D nih. Nasib pergi on weekdays. Xlah kitorang beratur panjang sangat. And for u all's information. Kitorang masuk dalam ni 2x. Dan itu membuatkan kepala aku pening giloo.

Haa, ni planet di mana kitorang bersusah payah bertempur tadi. 

Roller Coster ni memang gilerr. Merah - Human, Biru - Alien. Yang paling gempak Si Alien. Roller Coster ni jugak buatkan aku muntah hampir 5x. -____- " 

Bergambar dengan kakak2 Alien.

OMG! jumpe dengan Optimus Prime! ni kot part time job diorang bila xde perang kt US.. heee 

TADAA! Egypt ! Revenge Of The Mummy - Ride . Roller Coster 3D. Gempak! ;D

Dengan IMOTHEP! Hensem bapaknya dia! >_< 

We are now at Kingdom Far Far Away Shrek - 4D

Hamek kau. Besar bapaknya istana dia. 

 Street dekat Kingdom Far Far Away -cantekk!

Sangat bersih ok.

Dah 3 tempat aku bawak korang menjelajah USS nih. Ada lagi sambungan nya. Banyak lagi gambar2 yang aku akan tunjukkan dekat korang yang akan membuatkan korang rasa cam jeles dengan aku nak mula berkira2 hari nak pergi sini. (jahat x).kehkeh. Anyway..aku memang suggest kan korang pergi sini pun.
InsyaALLAH next post aku akan updated kan USS part 2. Lebih banyak aksi2 yang mendebarkan. haha ;D Terima kasih kerana sudi baca ;D







No comments:

Post a Comment