my cute Bl0g !

ASSALAMMUALAIKUM !! ^_^
Sem0ga hidup kita sentiasa di rahmati ALLAH S.W.T
amin...

Wednesday, October 31, 2012

Universal Studio Singpore Part 2

Assalammualaikum..

Yeahh! kite kembali dengan USS part 2. Post kali ni sambungan aku beronok-ronok di Universal Studio Singapore. Seperti yang korang baca pada post yang lepas tu, aku cerita kan betapa sonoknya kitorang beriadah di USS ni. So, same with this post also. Masih lagi di USS. 


Kami dah sampai ke Jurassic Park tuh. Its time to feel the fear. Haha 


To The Lost World of Tambun..eh! silap..to the lost world je..tehee ;p


Welcome to Hollywood bebeh ;D


National Library. Feeling ala2 student US arr konon kann. 


Ni la Hotel yang kitorang nak cek in. Sangat menipu ok. haha


The Street


Bangunan yang sangat the New York, hehe


Bangunan dia sangat cantik minus the pak cik mat saleh tu


HAA! ni dia set mengarah si pengarah Steven Spielberg tu. Nampak tenang je kan. But within a minute setting ni dah jadi huru hara, air tu keluar api bagai, bot yang nun atas sana jatuh, tingkap pecah, tsunami melanda, air tu bergelora yang teramat, kayu-kayan pecah belah, atap atas terbang nth ke mana..haa! That's what happened. Then, within a minute jugak, set ni akan kembali ke tempat yang asal. Sumpah gempak!


Tengah ligat berjalan sakan, untung betol terjumpa dengan Marilyn Monroe. Puas gak beratur nak hamek gambar dengan dia nih. Kitorang group ke2 last. -_-''


Letih berjalan, kitorang singgah makan dekat Restoran Mel's. Bila korang masuk dalam restoran ni korang feel la macam ade dekat hollywood sikit. 


Show The guys from Mel's. Mereka sangat hemsem and pandai menyanyi. Suara masing2 sebijik macam penyanyi Westlife tuh. 


Bezz! xramai manusia2 pon. hikhik


Depan Palace World Premiere. Konon retiss arr nih masing2. 


Last but not least Peace dari aku. HAHA ;D

OVERALL! USS ni memang best! Lagi best kalau pergi dengan family and kawan2. So, like I said before, better pergi sini by weekdays. Kalau weekend memang berasap kaki berdiri punya lama untuk beli tiket, untuk tengok show dan makan. Dan avoid daripada tiket habis kalau korang walk in customer. Aku datang sini abang aku dan aweknya dah booking and paid awal2 untuk aku with my little brother. So, taklah kitorang menghabiskan masa beratur nya panjang. USS ni buka dari pukul 9 pagi hingga 7 petang. 

Aku sarankan korang sampai awal sikit, dan naek ride yang bez2 and gempak2 dulu. Jalan2 along the street tu petang tu pon boleh. Sebab maskot-maskot feymes tu akan keluar dari tengah hari hingga petang. So, korang bolehla bergambar sakan ya amat nya time tu. Jangan lupa bawak baju lebih, sebab ada ride yang akan membuatkan korang basah kuyup dan muntah2. Macam aku arr, kalau korang pasan tetiba je baju aku dah bertukar, siap bukak contact lens pakai cemin mata. Tu sebab aku dah kebasahan naek ride dekat Jurassic Park tu. 

Jadi, kalau pergi sini jangan lupa ape yang aku pesan ok? Sekarang USS ni masih ada banyak lagi benda2 and show2 baru yang diorang akan update. Masa aku pergi tu diorang tengah siapkan Hogwarts School -Harry Potter tuh! Untung arr siapa yang pergi USS ni waktu skang. (-___-"). Anyway! Thank you sebab sudi baca post yang poyo nih. 


No comments:

Post a Comment