my cute Bl0g !

ASSALAMMUALAIKUM !! ^_^
Sem0ga hidup kita sentiasa di rahmati ALLAH S.W.T
amin...

Thursday, December 6, 2012

Cerita Bosan AKu

Assalammualaikum..

Dah lama jugak aku tak updated blog ni di sebabkan tidak membayar 'berokband' dan ini membuatkan aku melopong tetiap hari kalau balik rumah sewa. Dahla TV pon rosak terbakar. Apa lagi hiburan yang ada selain tidur je manjang. Badan pon makin naik dan jerawat makin berleluasa mengembangkan kuasa nya di daerah2 muka yang masih bersih nih. Haishh.. Dengan kerja shift xmenentu, malam ni kerja ttbe besok kerja petang lak, lusa pagi. Tak ke mata dan otak aku setiap hari terkejut walaupun dah setahun setengah kerja. Effect dari kerja shift x menentu menyebabkan hormone aku pon turun naik.. adeyhh 

Tetiba satu hari, ada sorang staff member tegur..

Member : 'Eh! lili ! kenapa muka U makin putih?? Baru 2 minggu I cuti kawen U lak makin cerah I tengok..    
Aku       : Err... (belum sempat aku nak explain)
Member : Apa rahsia nya?
Aku       : Err... 
Member : Bagitahulaaaahhhh 
Aku       : ( Aku nak bagitahulahh tapi kau yang cakap macam kilat) Rahsianya, kerja double shift setiap hari 
                dalam ward ni, dari pukul 7 pagi sampai 9 malam, xkena cahaya matahari langsung! Putih la U. 
Member : (-_-") 

Memang muka korang akan putih, tapi putih yang bukan jenis berseri tapi yang jenis kusam pucat nya. Pakej wa kasi sama lu. Yelah, lebih2 lagi kerja doube shift, contoh nya eh, kerja shift pagi + petang = 7pgi - 9mlm. Kerja of coz dalam bangunan, masuk kerja xnampak matahari, balik kerja pun sama. Mana kulit xputih. 

Sikap dan tabiat yang paling aku xsuka dekat diri aku sendiri, aku ngaku yang aku memang boros. Sumpah. Tengok tu nak beli tengok ni nak jugak, gelojoh memilih dan membeli. Lagi2 sekarang shopping hanya di hujung jari anda. Akibatnya Hujung bulan kembali melopong sebab duit dah habis. (-__-") Tahniah! Syabas! Padan muka aku. -time kasih- 

Untuk tidak kembali boros, dengan semangat yang sangat berkobar2 aku sambil kepol2 kan jari jemari, aku bagi kad rimau aku dekat Encik Bestfriend untuk simpankan dan sekaligus aku melantik beliau sebagai Penasihat Kewangan aku. Aku terima penerimaan beliau dengan gelengan kepala. Bukan tanda tak setuju tapi tanda 'apa laa nak jadi dengan kau nih' . Tahniah untuk aku sekali lagi ! 

Sejak 2 menjak ni, banyak sangat jemputan kahwin aku dapat. Kawan yang aku tak sangka2 akan kahwin pun dah pergi honey2moon dah sekarang. Tapi semua jemputan kahwin banyak yang aku tak dapat nak hadiri di sebabkan keCINTAAN aku terhadap hospital ni makin membuak (penipu). Tak dapat nak bergaya sakan. Tak dapat nak rasa makanan kenduri yang sedap2 dan berlemakk. Tak dapat nak cuci mata tengok pengapit pengantin lelaki, tak kan nak tengok dan tatap pengantin lelaki, kang ada yang kena panahan petir. Semua tak dapat.

Hari tu tetiba je mama aku bersuara

Mama : Mama nak and harap sangat kak lin bertunang tahun depan.
Aku    : Purrrrrggh (tersedak air Milo panas yang aku baru nak menikmati, terok benar bunyi nya, mama aku
            sambung lagi)
Mama : Tunang dulu pastu baru ada semangat nak kumpul duit tok kawen
Aku    : Nanti kak lin kawen sape nak jaga mama?
Mama : KAU dengan laki ko laaa jaga mama. Mudakk nih!

Hampir setiap hari aku on pesbuk, korang jangan tanya dekat mana aku online, kang ada orang tu yang tak pasal-pasal kena buang kerja. Setiap kali dinding pesbuk tu tertera, mende 1st thing aku tengok dan baca

"Bahagianya aku di hari Perkahwinanku"
"Doakan semoga kami berkekalan hingga ke akhir hayat"

OK, bosan.. scroll bawah sikit...

"Tema Pink untuk hari persandingan kami"
"Tak pernah pakai makeup tebal2, hari perkahwinan je dapat''

AKU : (-_____-")

Untuk tidak mengaku kalah dengan mereka, aku pun nak jugakk..


Nah! Tema turquoise dengan pink u ! Tapi aku xpaham something, gambar ni adakah pre-wedding, on the wedding atau post-wedding? Tanpa 'suami' lak tuh. haii..

 Memandangkan banyak sangat cerita2 aku yang bosan2 nih, bek aku diam dah. Makin tension je sebenarnya taip post nih. Tapi tak nak bagi blog ni tertunggu2 dengan post aku sebab tu aku mengagahkan jugak jari jemari ini untuk menaip. Ikhlas dari hati!

Kata-kata semangat yang sampai sekarang buatkan aku gagah meneruskan kehidupan (ecehh) ialah.. Doa, Usaha dan Tawakal. InsyaALLAH.. Doakan semoga perjalanan hidup aku di permudahkan, doa semoga di pertemukan dengan suami yang hemsem dan mampu membimbing aku, doa semoga naik gaji, doa dapat beli rumah sendiri, pastu dengan doa tu aku berusaha sakan yang masih belum mencapai tahap AD pon belom sebab sentiasa lagi, but no problem, hidup memang macam tu an? dah usaha then tawakal pada Yang Maha Esa.. Tanpa DIA siapalah kita di muka bumi ini.. Walaupon Allah tak dapat nak baca post dekat blog aku ni, tapi DIA sentiasa mendengar doa-doa dari hamba2NYA...

Sekian post kali ni. Terima kasih sebab sudi julingkan mata korang untuk baca. Tahniah!




8 comments:

  1. lili..memang dh sampai masanya kita kahwin.. hanis pun rasa menda yang sama.. kadang-kadang tgk tv.. cerita cinta.. destinasi cinta.. mahligai bahagia.. percutian bersama air asia...agak bosan je..tutup tv dok dlm bilik..EMO.. huhu

    ReplyDelete
  2. betul tu hanis, umur makin meningkat.. perempuan umur 26 tahun pun org dh kata tua, lelaki mane ade.. mude je manjang mereka tuh. tapi tu laa.. hanis at least dah ade calon, lili ni xtau nk sebat kt mane..haha ;D

    ReplyDelete
  3. aloloooo.... cedeyh nye blog... -alie saje-

    ReplyDelete
  4. alie - betol ! cedyhh, blog sape arr nih..pdn muke die, haha

    ReplyDelete
  5. hahahahaha....moga cepat dpt calon...

    ReplyDelete
  6. wah..bunyi macam dah nak makin hampir je tu.. tak ada calon laki? boleh tak nak calonkan diri saya?hahahahahaha :P

    ReplyDelete
  7. Lili , kawen jangan lupe ajak akak! heeee

    ReplyDelete
  8. kalau dah ade jodoh tu, elok la teruskn ;)
    jgn tangguh2 lgi~
    family pun dh bgi green light..ok la tuh =P

    ReplyDelete